PENGARUH MODEL CINTA BERBANTU MEDIA TANGRAM TERHADAP PEMAHAMAN KONSEP MATEMATIS SISWA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alfeld, P. (2014, April). Understanding Mathematics. Utah: Departemen of Mathematics. Diambil kembali dari math utah edu: http:/www math utah edu/alfeld/math html).
Calhoun. (1999). Teaching beginning reading and writing with the picture word inductive model. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Diambil kembali dari http://search.proquest.com/docview/62507922? accountid=10901.
Chin, L. P., Yin, S. j., Lung, W. H., & Yin , L. J. (t.thn.). the impact of using synchronous collaborative virtual tangram in children.
Dwi, M., Gimin, S., & Rini, A. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Make A Match Terhadap Pemahaman Konsep Matematis Siswa. Jurnal Pendidikan Matematika, Vol. 2 No.1.
Firstya, E. D. (t.thn.). Model CINTA sebagai Inovasi Modal Pembelajaran Bahasa Indonesia untuk pengoptimalan keterampilan menulis SMP. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa Indonesia.
Hasratuddin. (2014). Pembelajaran Matematika Sekarang dan yang akan Datang Berbasis Karakter. Jurnal Didaktik Matematika.
Karim, M. A. (2009). Pendidikan Matematika. Jakarta: Universitas Terbuka. Jakarta: Universitas Terbuka.
Karim. , A. (2011). Penerapan Metode Penemuan Terbimbing dalam Pembelajaran Matematika untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep dan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Sekolah Dasar. Jurnal.bull-math.org.Vol.1, No.1, 32.
Kiki, Y., & Sahat, S. (2015). The Development of Learning Devices Based Guided Discovery Model to Improve Understanding Concept and Critical Thinking Mathematically Ability of Students at Islamic Junior High School of Medan .
Lee, C. W., Huang, J. K., Chou, W. S., Sun, H. H., Yeh, T. Y., Huang, M. J., & Chen, H. C. (2008). Development of ageometry learning game with tangible user interfaces. , . Proceedings of the World Conference on Educational Multimedia. Hypermedia and Telecomm.
Lee, C.-W., Huang, J.-K., Chou, W.-S., Sun, H.-H., Yeh, T.-Y., Huang, M.-J.,
& Chen, H.-C. (2008). Development of ageometry learning game with tangible user interfaces. , Hypermedia and Telecomm. (t.thn.). Proceedings of the World Conference on Educational Multimedia.
Margono, S. (2010). Metode Penelitian Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Olkun, S., Altun, A., & Smith, G. (2005). Computers and 2D geometric learning of Turkish fourth and fifth graders. British Journal of Educational Technology, (hal. 36(2), 317-326).
Purwanto. , M. N. (2002). Prinsip-prinsip dan Tehnik Evaluasi Pengajaran. Bandung: Remaja Rosda karya.
Russell, D. S., & Bologna, E. M. (1982). Teaching Geometry with Tangrams.,. Arithmetic Teacher, 30(2), 34-38.
Sariningsih, R. (2014). Pendekatan Konstektual Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Matematis Siswa SMP. Jurnal Ilmiah Program Studi Matematika STKIP Siliwangi, Vol. 3, No. 2.
Sedighian, K., & Klawe, M. (1996). Super Tangrams: A childcentered approach to designing a computer supportedmathematics learning environment. International Conference on Learning Sciences. Evanston.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Pendidikan Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung: Alpabeta.
Suherman. (2017). Kreativitas Siswa dalam Memecahkan Masalah Matematika Materi Pokok Bilangan Dengan Pendekatan Matematika Realistik (PMR). Al-Jabar : Jurnal Pendidikan Matematika, 86-100.
Vera, D. O. (2014). Peningkatan Kemampuan Pemahaman Matematik Dan Sikap Positif Terhadap Matematika Siswa SMP Nasrani 2 Medan Melalui Pendekatan Problem Posing”, . Jurnal Saintech , Vol. 06, No. 04.
Xuan, J., & Kyle, P. (2013). A Conceptual Paper on the Application of the Picture Word Inductive Model Using Bruner’s Constructivist View of Learning and the Cognitive Load Theory. Interdisciplinary Journal of Teaching and Learning,, Vol. 3, No. 1.
Yang, J. C., & Chen, S. Y. (2010). ., & . (). Effects of gender differences and spatial abilities within a digital pentominoes game. ,. Computers in Education, 55(3), 1220-1233.
Refbacks
- There are currently no refbacks.